luni, 13 aprilie 2009

La teatru!

La teatru - Odeon! Piesa - Gaiţele de Alexandru Chiriţescu! Concluzie - Jos pălăria!

Avem actori extraordinari, şi tot ce putem face pentru ei este să le urmărim reprezentaţiile, pentru că, sincer, avem ce!

Îmi tot răsună în minte cuvintele unor "personaje" care îndrăznesc să acuze MARII ACTORI că se înjosesc jucând în telenovelele româneşti! Iar sfatul meu este ca, în loc să îi acuze, să facă bine să cumpere bilete la teatru şi să umple sălile! Aceşti oameni ridică totul (atunci când sunt pe scenă) la rangul de artă; tot ce trece prin fiinţa lor capătă o valoare extraordinară; iar rolul nostru este acela de a aprecia, de a ne hrăni cu această artă.
Şi eu, sincer, m-am hrănit cu tot ceea ce mi-au oferit aceşti actori minunaţi, şi pentru acest lucru le mulţumesc şi mă-nclin în faţa lor! BRAVO!

2 comentarii:

  1. "Actorul a ieşit în stradă,
    Să-şi cumpere ceva salam,
    Era în haine de paradă,
    Ca Voievod peste un neam.

    Printre maşini, printre tramvaie
    Actorul se grăbea firesc
    Urma să vină-un nor de ploaie
    Perucile se dezlipesc.

    Şi când s-a aşezat la coadă
    Cu paloş, mantie şi scut
    Deodată oamenii din stradă
    Ca Voievod l-au cunoscut.

    S-au dat deoparte cu sfială
    Mulţimea toată murmura
    Văzându-i hainele de gală
    Să ne trăieşti Măria-Ta!

    Republicani, mă rog, cu toţii
    Descoperiseră alt mod
    De-a da cuvânt la noi emoţii
    Şi se-nchinau la Voievod.

    Dar ploaia a venit deodată
    Şi ei văzând cu ochii lor
    Întreaga-i faţă demachiată
    I-au aruncat un fel de plată:
    Lăsaţi-l dracu', e-un actor.

    O, biet actor
    O, biet artist
    Rolurile mor
    Viaţa e un teatru trist."

    (Adrian Paunescu)- nu-mi place ca politician, dar ca poet este genial!

    RăspundețiȘtergere
  2. Adevărat! Nici eu nu îl apreciez pe Adrian Păunescu - politician, dar îmi face o mare plăcere să citesc astfel de poezii! De reţinut! Iar mesajul poeziei este într-un mare fel!

    RăspundețiȘtergere